Opbygning af en stærk forretningsforbindelser

Når det kommer til business og salg, opbygge et stærkt forhold er kritisk. Jo stærkere din relation er med din kunde, jo mere tilbøjelige vil de være at henvise dig virksomhed.

Hver dag gør et forsøg på at bygge videre på de relationer, du har med din kunde. Ikke bare sige Hej, som de går i og farvel som de forlader.

Den sidste ting du ønsker at gøre er gøre din kunde føler sig som en statistik.

Lad dem vide, at deres virksomhed med dig er værdsat. Tale med dem, slå op en ikke-forretningsmæssige samtale med dem. Det kunne indebære bare om noget, som vejret, sport, en film, kæledyr, osv.

Ikke-business samtale sætter kunden tryg og får dem tale. Jo mere de tale med dig, jo mere de vil åbne for dig, åbner døren for flere salgsmuligheder.

Eller du kan holde det simpelt. For startere, få at vide du kunder ved navn, for at løse dem ved navn. Sige ting, såsom “hvordan går det i dag?” Eller “var hvordan din weekend?” Eller “er der noget jeg kan hjælpe dig med i dag?” Gøre deres tilstedeværelse kendt og følte.

Din kunde vil blive værdsat, så tag et par minutter af din tid til at vise dem, at du holder af dem som kunde.

En anden måde at styrke dit forhold til din kunde er at holde en Rolodex handy med en liste over alle dine kunder fødselsdags, jubilæer, og særlige begivenheder. Hold dine øjne og ører åbne når kunder taler om op kommende begivenheder i deres liv. Børnenes fødselsdage og gradueringer.

Når den rette dato nærmer sig, sende kunden en kort, vejret er det et julekort, et fødselsdagskort, en dimission eller en lykønskning kort. Bare sende den.

Dine kunder vil værdsætte det faktum, at du huskede dem på deres særlige dag. Dette vil kun styrke det forhold, du allerede har med dem.

Der er mange grunde til at opbygge et stærkt forhold med din kunde, men to af grundene fortsat skal være nøglen.

En af hovedårsagerne er, at kunder værdi og sætter pris på god kundeservice. De ønsker fred i sindet at vide, hvis noget nogensinde er sket med deres produkt eller service, som de ville have til at slå som deres gå til person.

Dette er meget vigtigt, fordi din kunde vil have dette i tankerne, når din konkurrence bevæger sig at tage dem væk.

Og tro mig, din konkurrence vil forsøge at tage dem væk. Så længe du giver fremragende kundeservice, vil din kunde holde med dig.

Der er ingen erstatning for fremragende kundeservice.

Kundeservice er det mest vigtige ting at en kunde, endnu vigtigere end gebyrer.

Den anden årsag opbygge relationer er så vigtige er henvisning proces.

En kunde, der er behandlet med respekt og fremragende kundeservice vil de fleste sikkert henvise deres familie og venner til dig. Hvorfor ville de?

Dit vigtigste aktiv er din kunde, så opbygge og styrke grundlaget du har med dem. Købe opbygge stærke relationer, du vil bygge dit salg. Held og lykke.

Denne artikel kan gengives af alle når som helst, så længe forfatterne navn og reference links er holdt i takt og aktive.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *