Siden Federal Communications Commission har revideret sit Junk Fax Prevention Act 2005, er det vigtigt, at du er opmærksom på ændringerne, som de gælder for din virksomhed. Nogle af kravene om afsenderen er:
1. afsenderen skal have en ‘ etableret forretningsforbindelse “med modtageren eller har skriftligt samtykke fra modtageren til at sende alle uopfordrede reklame faxer.
2. afsenderen skal have modtaget denne faxnummer frivilligt.
3. modtageren skal have ret til at fravælge modtagelse af fremtidige faxer.
4. afsenderen skal ære alle fravalg inden tredive dage efter modtagelsen af meddelelsen.
Siden forbeholdet skal medtages, skal du sørge for at følge følgende retningslinjer:
1. Opt-out må være klar. Det skal være på den første side af faxen.
2. undtagelsesbestemmelsen skal ikke synes at være en del af reklamen. En rimelig bruger skal kunne bestemme, at det ikke er reklame men en klar udtalelse.
3. det skal oplyse modtageren kan opt-out for fremtidige uopfordrede reklamer. Det skal tydeligt afsenderen skal ære opt-out-bestemmelsen inden for tredive dage eller de vil bryde loven.
Da metoden for fravalg skal sendes på samme måde som anført i den uopfordrede reklame, er det vigtigt, at du, som forbrugeren, følger bogstavet i reglen. Hvis du modtager en fax, skal du følge anvisningerne, hvis de kræver besvarelse via fax. Kun denne metode er omfattet af denne lov. Sørg for at give de nødvendige oplysninger. Hvis du ikke følger anvisningerne, behøver afsenderen ikke at opfylde.
Reglen når opdelt i trin er let at følge. Det vil hjælpe dig fjerne mere ‘junk’ oplysninger.